C.R. Couture voor breien, borduren, haken en andere handwerken

Winkelmandje

0 artikelen | € 0,00

Afrekenen Bekijk
Artikelen 1 tot 10 van 20 in totaal
Pagina:
  1. 1
  2. 2
Van laag naar hoog sorteren

Goed nieuws! Scheepjes Stone Washed: het katoenen garen met de robuuste naam en zachte, wolachtige "feel".  Deze hardloper van Scheepjes - geroemd door consumenten en bloggers - wordt uitgebreid met maar liefst 13 nieuwe, zomerse tinten. De nieuwe kleuren vullen het bestaande kleurenpalet perfect aan en daarmee komt het aantal Stone Washed kleuren op maar liefst 36.

Lees meer
Geplaatst in Nieuws door CRCouture Rhoon breien, haken, borduren & fournituren

Sjaal breien van Pima katoen

20-05-2016 13:31

 

Wat is de Pima katoen van Borgo de Pazzi toch fijn om mee te werken. De Pima katoen is zijdezacht om het geheel met de handgeverfd. Met de pima katoen breit en haakt u naast deze zomersjaal ook heerlijk zachte baby dekentjes en omslagdoeken.

Het breien van deze sjaal gaat als volgt:

Materialen: 
1 streng Borgo de Pazzi Pima HD, HB Perle of gewone Pima katoen
Breinaalden nr. 4.5mm

 Gebruikte steken:  

recht en averecht, omslag,  2 steken recht samen breien,  meerderen van 1 steek door in dezelfde steek in de voorkant en de achterkant van de lus te breien.

Gebruikte afkortingen: 
r: recht;  av: averecht; 
rva: meerderen van 1 steek door in dezelfde steek in de voorkant en de achterkant van de lus te breien; o: omslag.
 2 samenbr: 2 steken recht samen breien.

Stekenverhouding:
 
23 toeren en 18 steken = 10 cm tricotsteek.

 Werkwijze: 

Zet 3 steken op.
Toer 1: 2 r, rva
Toer 2: rva, 1 r, 2 samenbr.
Toer 3: r tot de laatste steek, rva
Toer 4: rva, r tot de laatste 2 steken, 2samenbr.
Herhaal  3e en 4e toer 5 maal, je heb nu in totaal 10 steken.

Ga verder met:

Tricotpatroon:
Toer 1: 5 r, av tot de laatste 4 st, 3 r, rva
Toer 2: rva, r tot de laatste 2 st, 2samenbr.
Herhaal 1e en 2e toer 7 maal.

 Opmerking:
In het tricotpatroon meerder je 1 steek in elke 1e toer. Daarom heb je bij het begin van het kantpatroon  een oneven aantal steken in een blok met een oneven aantal herhalingen van het tricotpatroon. Dit is de reden waarom een 2e mogelijkheid is beschreven voor de 1e toer van het kantpatroon. Kantpatroon aan de averechte kant beginnen:
Toer 1: In de toeren met een even aantal steken: 1 r, *o, 2 samenbr.* herhaal *…* tot de laatste steek, o, rva
of
Toer 1: In de toeren met een oneven aantal steken: 1 r, *o, 2 samenbr.* herhaal *…* tot de laatste 2 steken, o, 2 r
Toer 2: rva, r tot de laatste 2 steken,  2 samenbr.

Het eerste blok is nu klaar.  Elk blok heeft 34 toeren, verdeeld in een tricot- en een kantpatroon. In het eerste blok heb je 14 toeren gebreid ( het begin), het tricotpatroon bestaat uit 16 toeren en het kant gedeelte bestaat uit 2 toeren. Ga nu verder met de volgende blokken waarbij je het tricotpatroon langzaam aan vervangt voor het kantgedeelte. Doe dit op de volgende manier:

Blok 2: Brei 14 keer het tricotpatroon en 2 keer het kantpatroon.
Vervolgens:
Toer 3: av tot de laatste steek, rva
Toer 4: rva, r tot de laatste 2 steken, 2samenbr.
Herhaal 3 e en 4e toer 14x maal, in totaal 28 toeren

Blok 3: Brei 14 keer het tricotpatroon en 3 keer het kantpatroon.
Toer 3: av tot de laatste steek, rva
Toer 4: rva, r tot de laatste 2 steken, 2samenbr.
Herhaal 3 e en 4e toer 14x maal, in totaal 28 toeren

Blok 4: Brei 14 keer het tricotpatroon en 4 keer het kantpatroon.
Toer 3: av tot de laatste steek, rva
Toer 4: rva, r tot de laatste 2 steken, 2samenbr.
Herhaal 3 e en 4e toer 14x maal, in totaal 28 toeren

Blok 5: Brei 14 keer het tricotpatroon en 5 keer het kantpatroon.
Toer 3: av tot de laatste steek, rva
Toer 4: rva, r tot de laatste 2 steken, 2samenbr.
Herhaal 3 e en 4e toer 14x maal, in totaal 28 toeren

Blok 6: Brei 14 keer het tricotpatroon en 6 keer het kantpatroon.

Gebruik eventueel grotere maat naalden voor een lossere manier van afkanten. Was je werkstuk, blokken en geniet er van.

 Breirichting

Geplaatst in Nieuws door CRCouture Rhoon

Leer de visgraatsteek breien

08-04-2016 12:13

Elke vrijdagochtend is onze gezellige brei- en haakinloop ochtend met "Juf Corrie"
De ochtend van 09:30uur tot 12:30uur is bedoelt om u te leren haken, breien, een nieuwe steek uit te proberen of u te helpen bij een probleempje. Deze vrijdag heeft ze de Visgraatsteek geleerd. Kent u deze breisteek al? In het blog ziet u een klein filmpje met beschrijving! 

Kom gerust langs en schuif aan met uw project. 

Lees meer
Geplaatst in Nieuws door CRCouture Rhoon

Slinger met hartjes haken

21-01-2016 10:13

Over iets minder dan een maand is het alweer Valentijnsdag. Wilt u iets unieks maken? Wij hebben een leuke slinger gehaakt met hartjes en delen graag het patroon met u.

De slinger is gehaakt op haaknaald 3.0mm van 3 verschillende kleurtjes Philder Phil Coton 3. 

In welke kleuren combinatie zou u de slinger haken?

Lees meer
Geplaatst in Nieuws door CR Couture Rhoon breien, haken borduren en fournituren

Sokken breien gratis patroon

24-12-2015 09:09

Wilt u ook uw eigen sokken breien? Bekijk de twee gratis breipatronen van Botter IJsselmuiden. De modellen zijn van 2 kwaliteiten gemaakt; Bergen en Oslo.Lees meer
Geplaatst in Nieuws door CRCouture Rhoon breien, haken, borduren & fournituren

 

Bent u niet handig met de breinaalden? Dan hebben wij een oplossing: Handbreien!

Maak eenvoudig en snel een leuke col/sjaal van 1 of 2 bollen al vanaf €7,50.

Bekijk de gehele beschrijving in ons blog.

Lees meer
Geplaatst in Nieuws door CRCouture Rhoon breien, haken, borduren & fournituren

Plantenhangers maken

19-09-2015 10:42

Maak creatief uw eigen unieke plantenhangers met enkele of dubbele draad.

Met 1 bol Phildar Phil Corde heeft u al ruim voldoende om een plantenhanger te maken.

Bekijk het gehele patroon in ons blog!

Lees meer
Geplaatst in Nieuws door CRCouture Rhoon breien, haken, borduren & fournituren

Haak je eigen slippers!

11-08-2015 16:17

Hoe leuk is het om uw eigen gehaakte slippers te dragen? Met losse en vaste en 3 bolletjes
Scheepjeswol Coton 8 heeft een een prachtig resultaat! De teenslippers kunt u haken van maat 37 tot 42.

In welke kleuren gaat u de slippers haken? Bekijk het hele haakpakket!

 

Lees meer
Geplaatst in Nieuws door CRCouture Rhoon breien, haken, borduren & fournituren

Wat is leuker dan breien voor de kleintjes? In dit blogbericht vindt u het gratis breipatroon om een tuniek te breien van de Cotton 8 van Scheepjeswol. Het breipatroon is van maat 68 t/m 98 en zou u natuurlijk in uw eigen kleuren wensen kunnen samenstellen.

Gaat u de tuniek ook breien met de vrolijke bloemetjes?

Lees meer
Geplaatst in Nieuws door CRCouture Rhoon breien, haken, borduren & fournituren
In de loop van april en mei krijgen krijgt CRcouture weer de nieuwe collecties borduurpakketten binnen van Vervaco, LanArte, Royal Paris, Anchor, Pako, Dimensions en Thea Gouverneur. Lees alles over deze nieuwe borduurpakketten.Lees meer
Geplaatst in Nieuws door CRCouture Rhoon breien, haken, borduren & fournituren
Artikelen 1 tot 10 van 20 in totaal
Pagina:
  1. 1
  2. 2
Van laag naar hoog sorteren


Ontdek al onze artikelen