C.R. Couture voor breien, borduren, haken en andere handwerken

Winkelmandje

0 artikelen | € 0,00

Afrekenen Bekijk
Artikelen 1 tot 10 van 21 in totaal
Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
Van laag naar hoog sorteren

De Secret Stitch Along van Vervaco: het is leuk, maar hoe werkt het? 

De Secret Stitch Along is een mysterieus borduurpakket waarvan u het eindresultaat nog niet weet. Uit eerdere successen weet Vervaco dat vele er gewoon van houden. Wie houdt tenslotte niet van verassingen?

Nadat de eerste Secret Stitch Along 2017/1 van Vervaco uiteindelijk een prachtige bos fuchsias werden, de tweede Secret Stitch Along 2017/2 van Vervaco uiteindelijk een poes met pompoen werd, de derde Secret Stitch Along 2017/3 van Lanarte een meisje met hoed werd is nummer vier nog een groot raadsel.

De Secret Stitch Along 2018/1 is een ontwerp van Vervaco. In het pakket zit DMC borduurgaren en een mooie licht grijze Aida borduurstof. Het ontwerp bestaat uit verschillende borduursteken, zoals de kruissteek, stiksteek en Franse knoop. Uiteindelijk wordt het borduurwerk ca.41x41cm groot.

Om mee te doen aan dit succesvolle borduurproject kunt u zich aanmelden op de Facebookgroep Secret Stitch Along of op de website www.verachtert.be Op deze website kunt u zich inschrijven en ontvangt u de patroondelen wekelijks per mail.

Vanaf 20 april 2019 ontvangen allen Facebookleden en geregisterde deelnemers wekelijks, gedurende een periode van 9 weken, een deel van het patroon ‘ Secret Stitch Along – 2018’

Als u op Facebook zich aanmeld op de Faceboogroep vindt u alle informatie en kunt u vragen zowel onder elkaar als aan Vervaco .

Kortom de Secret Stitch Along is een gezellig borduurproject!

Reserveer nu uw pakket en start 20 april.

Samenvatting;

Secret Stitch Along start 20 april 2018 en duurt 9 weken

Geplaatst in Nieuws door CR Couture

Goed nieuws! Scheepjes Stone Washed: het katoenen garen met de robuuste naam en zachte, wolachtige "feel".  Deze hardloper van Scheepjes - geroemd door consumenten en bloggers - wordt uitgebreid met maar liefst 13 nieuwe, zomerse tinten. De nieuwe kleuren vullen het bestaande kleurenpalet perfect aan en daarmee komt het aantal Stone Washed kleuren op maar liefst 36.

Lees meer
Geplaatst in Nieuws door CRCouture Rhoon breien, haken, borduren & fournituren

Sjaal breien van Pima katoen

20-05-2016 13:31

 

Wat is de Pima katoen van Borgo de Pazzi toch fijn om mee te werken. De Pima katoen is zijdezacht om het geheel met de handgeverfd. Met de pima katoen breit en haakt u naast deze zomersjaal ook heerlijk zachte baby dekentjes en omslagdoeken.

Het breien van deze sjaal gaat als volgt:

Materialen: 
1 streng Borgo de Pazzi Pima HD, HB Perle of gewone Pima katoen
Breinaalden nr. 4.5mm

 Gebruikte steken:  

recht en averecht, omslag,  2 steken recht samen breien,  meerderen van 1 steek door in dezelfde steek in de voorkant en de achterkant van de lus te breien.

Gebruikte afkortingen: 
r: recht;  av: averecht; 
rva: meerderen van 1 steek door in dezelfde steek in de voorkant en de achterkant van de lus te breien; o: omslag.
 2 samenbr: 2 steken recht samen breien.

Stekenverhouding:
 
23 toeren en 18 steken = 10 cm tricotsteek.

 Werkwijze: 

Zet 3 steken op.
Toer 1: 2 r, rva
Toer 2: rva, 1 r, 2 samenbr.
Toer 3: r tot de laatste steek, rva
Toer 4: rva, r tot de laatste 2 steken, 2samenbr.
Herhaal  3e en 4e toer 5 maal, je heb nu in totaal 10 steken.

Ga verder met:

Tricotpatroon:
Toer 1: 5 r, av tot de laatste 4 st, 3 r, rva
Toer 2: rva, r tot de laatste 2 st, 2samenbr.
Herhaal 1e en 2e toer 7 maal.

 Opmerking:
In het tricotpatroon meerder je 1 steek in elke 1e toer. Daarom heb je bij het begin van het kantpatroon  een oneven aantal steken in een blok met een oneven aantal herhalingen van het tricotpatroon. Dit is de reden waarom een 2e mogelijkheid is beschreven voor de 1e toer van het kantpatroon. Kantpatroon aan de averechte kant beginnen:
Toer 1: In de toeren met een even aantal steken: 1 r, *o, 2 samenbr.* herhaal *…* tot de laatste steek, o, rva
of
Toer 1: In de toeren met een oneven aantal steken: 1 r, *o, 2 samenbr.* herhaal *…* tot de laatste 2 steken, o, 2 r
Toer 2: rva, r tot de laatste 2 steken,  2 samenbr.

Het eerste blok is nu klaar.  Elk blok heeft 34 toeren, verdeeld in een tricot- en een kantpatroon. In het eerste blok heb je 14 toeren gebreid ( het begin), het tricotpatroon bestaat uit 16 toeren en het kant gedeelte bestaat uit 2 toeren. Ga nu verder met de volgende blokken waarbij je het tricotpatroon langzaam aan vervangt voor het kantgedeelte. Doe dit op de volgende manier:

Blok 2: Brei 14 keer het tricotpatroon en 2 keer het kantpatroon.
Vervolgens:
Toer 3: av tot de laatste steek, rva
Toer 4: rva, r tot de laatste 2 steken, 2samenbr.
Herhaal 3 e en 4e toer 14x maal, in totaal 28 toeren

Blok 3: Brei 14 keer het tricotpatroon en 3 keer het kantpatroon.
Toer 3: av tot de laatste steek, rva
Toer 4: rva, r tot de laatste 2 steken, 2samenbr.
Herhaal 3 e en 4e toer 14x maal, in totaal 28 toeren

Blok 4: Brei 14 keer het tricotpatroon en 4 keer het kantpatroon.
Toer 3: av tot de laatste steek, rva
Toer 4: rva, r tot de laatste 2 steken, 2samenbr.
Herhaal 3 e en 4e toer 14x maal, in totaal 28 toeren

Blok 5: Brei 14 keer het tricotpatroon en 5 keer het kantpatroon.
Toer 3: av tot de laatste steek, rva
Toer 4: rva, r tot de laatste 2 steken, 2samenbr.
Herhaal 3 e en 4e toer 14x maal, in totaal 28 toeren

Blok 6: Brei 14 keer het tricotpatroon en 6 keer het kantpatroon.

Gebruik eventueel grotere maat naalden voor een lossere manier van afkanten. Was je werkstuk, blokken en geniet er van.

 Breirichting

Geplaatst in Nieuws door CRCouture Rhoon

Leer de visgraatsteek breien

08-04-2016 12:13

Elke vrijdagochtend is onze gezellige brei- en haakinloop ochtend met "Juf Corrie"
De ochtend van 09:30uur tot 12:30uur is bedoelt om u te leren haken, breien, een nieuwe steek uit te proberen of u te helpen bij een probleempje. Deze vrijdag heeft ze de Visgraatsteek geleerd. Kent u deze breisteek al? In het blog ziet u een klein filmpje met beschrijving! 

Kom gerust langs en schuif aan met uw project. 

Lees meer
Geplaatst in Nieuws door CRCouture Rhoon

Slinger met hartjes haken

21-01-2016 10:13

Over iets minder dan een maand is het alweer Valentijnsdag. Wilt u iets unieks maken? Wij hebben een leuke slinger gehaakt met hartjes en delen graag het patroon met u.

De slinger is gehaakt op haaknaald 3.0mm van 3 verschillende kleurtjes Philder Phil Coton 3. 

In welke kleuren combinatie zou u de slinger haken?

Lees meer
Geplaatst in Nieuws door CR Couture Rhoon breien, haken borduren en fournituren

Sokken breien gratis patroon

24-12-2015 09:09

Wilt u ook uw eigen sokken breien? Bekijk de twee gratis breipatronen van Botter IJsselmuiden. De modellen zijn van 2 kwaliteiten gemaakt; Bergen en Oslo.Lees meer
Geplaatst in Nieuws door CRCouture Rhoon breien, haken, borduren & fournituren

 

Bent u niet handig met de breinaalden? Dan hebben wij een oplossing: Handbreien!

Maak eenvoudig en snel een leuke col/sjaal van 1 of 2 bollen al vanaf €7,50.

Bekijk de gehele beschrijving in ons blog.

Lees meer
Geplaatst in Nieuws door CRCouture Rhoon breien, haken, borduren & fournituren

Plantenhangers maken

19-09-2015 10:42

Maak creatief uw eigen unieke plantenhangers met enkele of dubbele draad.

Met 1 bol Phildar Phil Corde heeft u al ruim voldoende om een plantenhanger te maken.

Bekijk het gehele patroon in ons blog!

Lees meer
Geplaatst in Nieuws door CRCouture Rhoon breien, haken, borduren & fournituren

Haak je eigen slippers!

11-08-2015 16:17

Hoe leuk is het om uw eigen gehaakte slippers te dragen? Met losse en vaste en 3 bolletjes
Scheepjeswol Coton 8 heeft een een prachtig resultaat! De teenslippers kunt u haken van maat 37 tot 42.

In welke kleuren gaat u de slippers haken? Bekijk het hele haakpakket!

 

Lees meer
Geplaatst in Nieuws door CRCouture Rhoon breien, haken, borduren & fournituren

Wat is leuker dan breien voor de kleintjes? In dit blogbericht vindt u het gratis breipatroon om een tuniek te breien van de Cotton 8 van Scheepjeswol. Het breipatroon is van maat 68 t/m 98 en zou u natuurlijk in uw eigen kleuren wensen kunnen samenstellen.

Gaat u de tuniek ook breien met de vrolijke bloemetjes?

Lees meer
Geplaatst in Nieuws door CRCouture Rhoon breien, haken, borduren & fournituren
Artikelen 1 tot 10 van 21 in totaal
Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
Van laag naar hoog sorteren


Ontdek al onze artikelen